(SMS) راهکارها
دوشنبه ۰۹ دى ۱۳۹۲
62 بازدید

فروشگاه و پیامک

در بازار امروز موفقیت در فروش بستگی به جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری دارد.
مطالعات نشان می دهد هزینه جذب مشتری جدید 3 تا 30 برابر حفظ مشتریان قبلی است، بنابراین برای بالا بردن فروش بایست طوری رفتار کرد که با تثبیت لبخند رضایت بر چهره مشتری خریدهای بعدی وی نیز تضمین شود. در اغلب سمینارها و کارگاه های آموزشی و مقالات بر مشتری مداری تأکید می شود اما راهکار مشخص و مدونی برای اجرای آن ارائه نمی گردد.
 پیام کوتاه تأثیرگذارترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان قبلی است.

 

تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر ... کلیک کنید ...

 

صنعت و پیامک

 


نیروی انسانی مهم ترین عامل پیروزی و موفقیت در هر زمینه ای است. هر فرد برای انجام فعالیت به دو بال دانش و انگیزه نیاز دارد. در شرایط امروز اغلب کارکنان با حداقل دانش لازم برای تصدی مشاغل پذیرفته می شوند و در ضمن خدمت می توانند آموزش های تکمیلی را فرا بگیرند. موضوع مهم تر انگیزش کارکنان است. علاوه بر انگیزه های ارتقاء شغلی و افزایش دستمزدها موارد دیگری با قابلیت انگیزش بالا وجود دارند. محیط کار شاداب، توجه به نظرات و علایق کارکنان، فعالیت های جمعی خارج از محیط کار و حمایت معنوی از خانواده های کارکنان قدرت انگیزشی قابل توجهی دارند.
ارسال پیام کوتاه به کارکنان و حتی خانواده های آن ها همچنین برگزاری نظرسنجی و مسابقه پیامکی، راهکارهایی مناسب و اقتصادی برای انگیزش هستند.

تکنیک های انگیزش پیامکی برای افزایش بازدهی کارکنان ... کلیک کنید ...

 

آژانس مسافرتی و پیامک

 


امروزه رضایت مشتری از خدماتی که دریافت نموده است کافی نیست، مشتری باید وفادار شود. وفاداری بدان معناست که مشتری بدون هیچ گونه تشویقی برای دریافت خدمات جدید برانگیخته و مشتاق باشد و زمانی حس وفاداری شکل می گیرد که رابطه مشتری و فروشنده دارای ارزش دو طرفه باشد بدان معنا که هر دو سود ببرند.

مشتری وفادار نقش تبلیغات زنده را بازی می کند، فروشنده را تمجید می کند و او را به دیگران پیشنهاد می دهد. اما ارائه خدمات مطلوب به تنهایی نمی تواند وفادار ماندن مشتری را تضمین کند زیرا قیمت رقابتی و تبلیغات همواره وی را تحت تأثیر قرار می دهند. برای وفادار سازی مشتری بایست در کنار ارائه خدمت احساسات و علایق وی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از ساده ترین راهکارهای وفادارسازی مشتریان ارسال پیام کوتاه در طول دوره ارائه خدمت به وی و پس از آن است. در یک آژانس مسافرتی مشتریان وفادار هستند که با حضور خود یا تشویق دیگران تورها را پر می کنند.

تکنیک های پیامکی برای جذب توریست ... کلیک کنید ...

 

مدرسه و پیامک

 


استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی اولین گام موثر در مسیر بهره وری است. از بهره وری به عنوان فرهنگ پیشبرد اهداف بر مبنای بهبود رفتارها یاد می شود.
صرفه جویی یک رفتار برای بهره وری محسوب می شود که عملی کردن آن نیازمند تغییرات مداوم در روش های قدیمی و استفاده از ایده ها و ابزارهای نوین است. در برخی نهادها مثل مدارس که مشکل جوابگو نبودن سرانه وجود دارد اهمیت صرفه جویی دو چندان می شود. در یک مدرسه می توان پیام کوتاه را جایگزین بسیاری از فرآیندهای پر هزینه کاغذی نمود.


تکنیک های صرفه جویی پیامکی در منابع ... کلیک کنید ...

 

روابط عمومی و پیامک

 


امروزه در سازمان ها نياز به شناخت و درک متقابل براي ايجاد رابطه بهينه و توسعه تفاهم با ديگر نهادها و عموم مردم به عنوان يک اصل اساسي پذيرفته شده است. اين فرآيند که به منظور تسهيل حرکت در مسير نيل به اهداف سازماني شکل مي گيرد، روابط عمومي نام گرفته است. روابط عمومي با شناسايي امکانات و شرايط محيط بيرون سازمان و پيوند دادن آن ها با شرايط دروني، مي تواند اجراي فرامين و پيگيري اهداف سازمان را آسان تر نموده و ارتباط تأثيرگذاري با جامعه برقرار نمايد. روابط‏ عمومي هوشمند با استفاده از تکنولوژي هاي روز ارتباطي فضاي حاکم بر محيط درون سازماني را مديريت مي کند و جريان انديشه سازي و تصميم گيري هاي اجتماعي را در جهت اهداف و منافع سازمان تحت تأثير قرار مي دهد. يکي از ابزارهاي کارآمد ارتباطي که مي تواند به عنوان رسانه مستقل و با نفوذ هر سازمان به کار گرفته شود سامانه پيام کوتاه است.

تکنیک های به کار گیری رسانه پیام کوتاه ... کلیک کنید ...

 

نشریه و پیامک

 


 اغلب نشريات فارغ از موضوع اصلي فعاليت خود، طيف وسيعي از مردم را مخاطب قرار مي دهند از اين رو يکي از بهترين ابزارهاي اطلاع رساني هستند. نشريات علمي – تخصصي اعتبار علمي کشور محسوب مي شوند؛ نشريات مذهبي تعليم و تربيت ديني را پيگيري مي کنند و ...
 به عبارت ديگر نشريات در حيطه فعاليت خود تأثير شگرفي در جامعه دارند و حضور قدرتمند آن ها ضامن رشد علمي و فرهنگي است. محبوبيت و بقاي هر نشريه علاوه بر محتواي آن به خوانندگان و برآورده شدن خواسته هاي آنان نيز بستگي دارد. به عنوان مثال خوانندگان هر نشريه علاقه خاصي به ارتباط با مسئولان و نويسندگان آن و ابراز نظرات و ديدگاه هاي خود دارند اما راهکارهاي ارتباطي قديمي نظير مکاتبه و ايميل در عين سابقه مثبتي که دارند، براي افراد پرمشغله جامعه امروزي کاربردي نيستند. سرويس پيام کوتاه راهکاري مناسب و کاربردي براي هر نشريه است که ضمن برقرار نمودن ارتباط مستقيم بين خوانندگان و نشريه مورد علاقه آن ها، پتانسيل کسب درآمد و ايجاد ارزش افزوده را داراست. 


تکنیک های فروش اشتراک 99 ساله ... کلیک کنید ...

 

پیامک در بزرگترین شرکت های دنیا

 


این راهنما به روشهائی که شرکتهای بزرگ با استفاده از SMS برای پیش برد اهداف خود به کار گرفته اند اشاره شده است. 48 مثال مختلف از ایده ها و روشهای موسسات بزرگ جهت استفاده از پیام کوتاه در این راهنما ذکر شده است که در فصلهای زیر طبقه بندی شده است:

مثالهای کاربردی پیام کوتاه در دنیا ... کلیک کنید ...